World's most bicycle-friendly cities

friendly city

Copenhagenize just released their list of the world's most bicycle-friendly cities.

Why did Barcelona droped #12 since last years list of "The World's Top Bike-Friendly Cities"? 

Copenhagenize Fixes: "What Barcelona needs is political leadership and investment in bicycle infrastructure. Building further on the foundations of their hard work. Complancency is a threat to the city. The proposed Spanish helmet law is another dark shadow on the horizon. Barcelona, like Seville, will suffer the consequences if the law is passed."

So if even Copenhagenize talks about the Spanish helmet law why does María Seguí (DGT director) still keeps insisting on it?!?

 

Copenhagenize acaba de publicar el listado de las ciudades más "amigas de las bicis", a nivel mundial.

Barcelona ha bajado 12 posiciones desde el año pasado en el ranking "The World's Top Bike-Friendly Cities". Porqué?  

Copenhagenize explica: "Lo que Barcelona necesita es liderazgo político y la inversión en infraestructura para bicicletas. Hay que seguir construindo ya que la ciudad ya empezó el buen camino. La complancencia es una amenaza a la ciudad. Otro punto negro en el horizonte es la propuesta de la ley española del casco. Barcelona, tal como Sevilla, sufrirá las consecuencias si esta ley se aprueba."

Si hasta Copenhagenize habla de la ley española del casco, porque la directora de la DGT, María Seguí no se baja del burro?!?

 


Lucky Bastërds
Lucky Bastërds

Author



Leave a comment

Comments have to be approved before showing up.